Leverantörer

Till dig som är vår leverantör

Vi på Uppsala Akademiförvaltning övergick i mars 2020 till att ta emot och hantera era fakturor helt elektroniskt. De skickas därför numer till vår skanningpartner i Östersund, Scancloud. Detta innebär att vi föredrar att ni fakturerar oss via E-faktura, dvs via Peppol. Om det inte är möjligt vill vi ha dem som pdf-filer, där finns vissa krav – se nedan under PDF-fakturor. För er som ännu behöver fakturera oss via pappersfakturor går det bra att skicka till adressen i Östersund, se nedan.

Vilket bolag eller stiftelse skall faktureras?

Eftersom vi har många stiftelser och många bolag är det viktigt att ni anger rätt bolagsnamn på fakturorna.

För en fullständig lista på våra faktureringsadresserklicka här

För att se vilken fastighet eller resultatenhet som hör till vilket bolag – klicka här

Har du frågor så går det bra att maila eller ringa vår leverantörsreskontraansvarig Eva Lindberg.

dGBlLGVganN0cWA/dGBlLXR0LXJk

018-471 75 48

Betalningsvillkor

Vi tillämpar 30 dagar netto på leverantörsfakturor om inget annat är avtalat. Eventuella dröjsmålsräntor utgår enligt räntelagen. Huvudregeln är att vi inte betalar några faktureringsavgifter om det inte är avtalat. Fakturaavgifter får inte tas ut.

Vilken information skall fakturan innehålla?

De fakturor som inte uppfyller bokföringslagens eller momslagens krav pga att de är ställda till fel bolag eller stiftelse kommer att returneras. För att minimera detta behöver ni ange följande:

  • Fullständigt juridiskt namn
  • Fullständig adress
  • Organisationsnummer
  • Momsregistreringsnummer
  • Uppgift om F-skatt
  • Kontaktuppgifter
  • Bankgiro eller Plusgiro
  • Fakturanummer
  • Fakturadatum
  • Betalningsvillkor
  • Förfallodatum
  • Typ av faktura (debet- eller kredit)

Namn på beställaren skall anges i fältet Er referens.

Aktuellt